Vanlige spørsmål / FAQ

GENERELT

Er Expressgym alltid bemannet?

Expressgym har egne betjente åpningstider hvor resepsjonen er åpen. På denne måten reduserer vi personalutgifter og kan dermed ha mer fokus på utstyr og fasiliteter. Det er imidlertid ofte ansatte tilstede i form av instruktører og personlige trenere, men disse vil ikke kunne ta i mot henvendelser vedrørende medlemskap e.l. Du finner informasjon om betjente åpningstider under det enkelte senter.

Kan andre låne medlemskortet mitt for å trene?

Nei. Ditt medlemskap og medlemskort er personlig. Det er ikke tillatt å slippe inn andre eller låne bort medlemskortet når man selv ikke er på senteret. Dette gjelder også innad i familie. Har du en venn som gjerne vil prøve oss, tilbyr vi Drop-in til kr 150,- fra medlemsservice-automaten plassert ved inngangen i hele senterets åpningstid..

Kan jeg prøve Expressgym én gang?

Ja, vi tilbyr Drop-in til kr. 150,-. Ved kjøp i medlemsservice-automaten får du ut et midlertidig medlemskort som er aktivt ut dagen. Melder du deg inn innen 7 dager, og bruker samme e-postadresse, refunderes pengene automatisk til bankkortet.

Kan jeg trene på begge Expressgym sentrene?

Ja, du kan trene både i Råde og Sellebakk uten ekstra kostnad. Medlemskortet ditt fungerer automatisk på begge sentre. Dersom du primært er medlem i Råde, men ønsker å delta på gruppetrening på Sellebakk, må du velge tillegg for gruppetrening på "Min side".

end faq

MEDLEMSKAP

Hvordan avslutter jeg medlemskapet mitt?

Du kan enkelt avslutte ditt medlemskap på "min side". Merk at oppsigelsestiden er 1 mnd. i henhold til medlemsvilkårene.

Jeg tegnet medlemskap med Avtalegiro ved innmelding. Hvorfor mottar jeg da papirfaktura?

Det tar normalt 7-60 dager å opprette Avtalegiro. Du vil derfor motta faktura fra oss inntil denne er godkjent hos Nets og banken din.
Skulle det derimot gå lenger tid utover dette, ta kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller ring Expressgym Råde på tlf. 69 28 51 35.

Hvorfor står det Solberggården Helsesenter AS på avtalegiro-trekket i nettbanken min?

Dette skyldes at Expressgym er et markedsnavn som eies av Solberggården Helsesenter AS.

Jeg har mottatt et inkassovarsel fra Collectio, hva gjør jeg?

Dersom en faktura ikke blir betalt innen forfallsdatoen, blir kravet automatisk overført til vår samarbeidspartner Collectio. Dette er da å anse som en førstegangspurring. Betaling med befriende virkning kan da kun skje ved å betale denne. Dersom du mener kravet er feilaktig, kontakt oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller ring Expressgym Råde (tlf: 69 28 51 35).

Jeg har fått nytt bankkort, hva må jeg gjøre?

Registrer det nye betalingskortet enkelt selv på Min side, ved å trykke "Registrer nytt betalingskort". NB: Fra og med januar 2021, kreves det at man bruker Bank ID eller Min ID på mobil for å gjennomføre alle kjøp og registrering med betalingskort hvor man ikke kan bruke PIN-kode.

Hvilken dag trekkes treningsavgiften?

Trekket utføres den 1. hver måned, og gjelder for inneværende måned. Det er dessverre ikke mulig å endre denne datoen.

end faq

GRUPPETRENING OG BOOKING

Hva må jeg gjøre for å bli med på gruppetimer?

For å være med på gruppetrening må man ha booket seg på ønsket time(r) i forkant. Det gjøres enklest via online booking på Min side eller i appen vår, Min trening. For å få tilgang til booking av timer, må man legge til gruppetimetillegget. Dette kan også gjøres på Min side eller ved å kontakte oss på e-post, telefon eller skranken.

Hvilke regler gjelder for avbestilling av timer?

Dersom du ikke ønsker å delta på en booket time, er det veldig viktig at du avbestiller denne så fort som mulig slik at plassen din blir frigjort for andre. Du avbestiller enklest på Min side eller i appen vår, Min trening. Merk at avbestilling kan gjøres senest 2 timer før timen begynner.

end faq

 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Medlem

Trening

Om Expressgym

Kontakt

Expressgym Råde
Sarpsborgveien 11, 1640 Råde
Tlf: 69 28 51 35 (Man-tors 09-15)

Expressgym Sellebakk
Løenveien 6, 1653 Sellebakk
Tlf: 69 34 48 82 (i betjent åpningstid)

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.