Gruppetrening

gruppetrening

Gruppetrening er både et morsomt og effektivt alternativ til tradisjonell trening med apparater, enten du føler at motivasjonen svikter, eller at du bare ønsker variasjon i treningen. 

Expressgym tilbyr et utvalg av spennende gruppetimer hver uke, der våre instruktører gir hundre prosent av seg selv for at du skal få en bra opplevelse. Gruppetrening er inkludert i medlemskapet.

For å bli med på gruppetrening, bør man booke seg på ønsket time i forkant for å sikre seg plass. Dette gjøres enkelt via Online booking eller ved å kontakte resepsjonen på ditt Expressgym-senter. 

Timebeskrivelser

(Ikke alle timer kjøres på begge sentrene)

KONDISJONSTRENING

Enkelt og effektivt

HøyPuls u/h (40) - Dette er en kondisjonstime uten hopp. Passer for alle! Her jobber vi sang for sang. Det er en enkel og effektiv time!

HøyPuls (45 og 55) - Dette er en energisk kondisjonstime. Her jobber vi både med og uten hopp! Vi kjører sang for sang. Det er en enkel og effektiv time!

Combat (55) - Tøff kondisjonstime med fokus på slag og spark. Her vil svetten renne!


Danseinspirerte timer

Let's Dance (55) - Dette er en dansetime som passer for de fleste. Vi danser oss gjennom kjente slagere. Ta frem dansgleden og kom!

Zumba ® (30 og 55) - Zumba er en time fullpakket med hotte dansetrinn, pulserende latinske- og internasjonale rytmer som er enkle å følge! Koreografien er bla. inspirert av hip-hop, soca, samba, salsa, merengue, mambo, Bollywood-dans og magedans. Treningsformen gir deg en «feelgood»-følelse som varer lenge etter at du er ferdig med timen. Her glemmer du at du trener

Step 1 (40 og 55) - Her får du en morsom danse-/ kondisjonstime med trinnkombinasjoner på stepkasse. Høyden på stepkassen kan reguleres individuelt slik at den passer best for ditt utgangspunkt. En steptime inneholder noe koreografi, men tilpasses slik at det passer for de fleste :-)
Velkommen!


Sykkeltimer

Effektiv kondisjons- og forbrenningstrening med motiverende instruktører som får deg til å yte det lille ekstra. Motstanden justeres individuelt på hver sykkel, slik at timen er ypperlig enten du er nybegynner eller har planer om å delta på Birken.

Sykkel 1 (45) - Dette er en time for nybegynnere og andre der det holdes et jevnt tempo med moderat belastning.

Sykkel 2 (45 og 60) - Dette er timen for deg som har trent en stund. Her får du en tøff økt og muligheten til å utfordre deg selv!

Morgensykkel (45)
Her får du en 45 minutters sykkeltime. Du velger selv hvor tøft du vil jobbe. Vil du jobbe moderat - gjør du det og vil du utfordre deg selv - gjør du det.
En deilig start på dagen!

FredagsSykkel (40) - Start helgen med en sykkeløkt! Her får du en deilig økt og muligheten til å utfordre deg selv! Superfin kombinasjon med FredagsStyrken (40). 80 effektive minutter og du har en komplett treningsøkt!!

Sykkel Intervall (60) - Dette er supereffektiv kondisjonstrening med systematiske arbeids-og hvileperioder. Her bør du ha trent en stund.

Sykkel Terreng (60)
Dette er timen for deg som ønsker en effektiv utvikling av hjertets pumpekapasitet og oksygenopptak og dermed økt fysisk form.

Timen er byd opp med en løypeprofil som kjennetegnes av variasjon i intensitet og «terreng». For best mulig effekt av treningsøkten er det avgjørende at den enkelte styrer intensitet ut fra eget utgangspunkt og dagsform. Instruktøren vil være aktiv coachende gjennom hele timen for at du som deltager på timen trener optimalt og riktig. Med målrettet og individuell intensitetsstyring er dette en time som passer for deltagere som ønsker å komme i bedre form men også for de som er godt trent og søker en utfordrende treningsøkt.


KONDISJONS- OG STYRKETIMER

High Energy Interval (60)
Enkel, høyintensiv cardiotrening utført til tøff musikk og masse «trøkk».
Du øker hjerte- og lungekapasiteten og styrker muskulaturen i hele kroppen ved for eksempel bruk av strikker, vekter eller egen kroppsvekt.

Corebar™ HIT (60) - Corebar er en «full pakke time» som inneholder kondisjon, styrke, balanse og bevegelighetstrening med spesielt fokus på kjernemuskulaturen i bekken, hofter, indre- og ytre mage- og ryggmuskler. Timen er basert på intervallprinsipper med en vektet, bøyd treningsstang. Dette gjør timen til en intensiv og effektiv treningsform som gir raske resultater. Et av grunnprinsippene er at det skal være effektivt og enkelt å følge. Instruktøren tilpasser alltid timen og viser alternative øvelser slik at alle kan følge med.

Corebar FIT (60)
FIT står for Functional Integration Training og er en inspirerende og genial time for deg som er moderat til godt trent.
I tillegg til å inneholde kondisjonstrening etter intervallprinsippet, er det lagt ekstra fokus på mobilitet og funksjonell bevegelighet i kombinasjon med balanse-, core- og styrkeøvelser.
«Full pakke!» her også men med en annen Corebar signatur vri. Svært viktig for mestringsevnen og ditt treningsresultat er den innledende teknikktreningen. Gjennom hele timen brukes COREbaren™, en vektet bøyd treningsstang.


Styrketimer

Stram Opp (30, 45 og 55) - Dette er en styrketime som passer for alle hvor vi jobber oss gjennom hele kroppen. Kombiner den gjerne med en kondisjonstime:)

Sirkel i studio (30)
En 30 minutters Styrketime i Life Fitness apparatene i studioområdet vårt.
Vi jobber med 30 sek. arbeidsperioder og 30 sek. hvileperioder.
Her er det fokus på grundig instruksjon og veiledning og instruktøren hjelper deg å yte maximalt. Passer for helt nye, men også for deg som liker det enkle, raske og effektive.

Styrke Kjerne (30) - Her trener vi styrke i kjernemuskulaturen.
Kjernemuskulaturen er "kjernen" i kroppen og det er viktig å være sterk her. Ved å ha en sterk kjernemuskulatur gjør vi alt litt bedre. Alt fra dagligdagse aktiviteter og gjøremål til spesifikke idrettsaktiviteter.

Styrke (60)
Styrketrening med vektstang og frie vekter. Her får du trent hele kroppen. Timen passer for de fleste!

Styrke Pump (60)
Utholdende styrketrening med vektstang til koreografert og motiverende musikk. Vi jobber med basisøvelser for de store muskelgruppene. Det gis god veiledning i riktig teknikk.
Passer for deg som har trent litt styrke tidligere, men du bestemmer selv hvor tungt du vil løfte. Er du ny på timen, så starter du med lette vekter og fokus på teknikk!

FredagsStyrke (40) - Styrketrening med vektstang og frie vekter. Her får du trent hele kroppen. Timen passer for de fleste!
Kombiner den gjerne med FredagsSykkel (40), da har du 80 effektive minutter hvor du får trent både kondisjon og styrke - den ultimate oppladningen til helgen:

Styrke Intervall (45) - Dette er en styrketime hvor vi kjører i intervaller. Her får du en effektiv time med gode, spennende og varierte øvelser. Her er det også fokus på kjernemuskulaturen.

TRX (40 og 50) - Denne timen gir den ideelle blandingen av støtte og mobilitet til å trene styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon, fleksibilitet, kraft og kjernestabilitet på en gang og på tvers av et bredt spekter av motstand. Timen passer for de fleste:)
Har du ikke prøvd timen før - vet du hva du må gjøre!


Trening for kropp og sjel

Pilates (55) - Kvalitativ styrketrening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Pilates handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte. Treningen utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Pilates er en frisk trening som gir resultater på en rask og effektiv måte.

Kontakt

Expressgym Råde
Sarpsborgveien 11, 1640 Råde
Tlf: 69 28 51 35 (Man-tors 09-15)

Expressgym Sellebakk
Løenveien 6, 1653 Sellebakk
Tlf: 69 34 48 82 (i betjent åpningstid)

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.